آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
ورزشی - اخبار کشور
۹
گفت و گو

تاکید نایب رئیس فدراسیون جودو می توانیم 3 نماینده در المپیک ریو داشته باشیم

نایب رئیس فدراسیون جودو می گوید؛ محجوب و ملایی اگر بتوانند در جمع 22 نفر سهمیه المپیک حضور داشته باشند، ما در المپیک ریو سه نماینده خواهیم داشت. آرش میراسماعیلی در تازه ترین صحبت های خود به تشریح آخرین شرایط جودو پرداخته که گزیده ای از آن در ادامه می آید:

* با توجه به اینکه جودوکاران ما در مسابقات جایزه بزرگ عملکرد خوبی داشتند و در پایان در هر دو وزنی که به مسابقات اعزام کرده بودیم دو مدال برنز کسب کردند، امتیاز این دو جودوکار در رنکینگ المپیکی بالارفت. ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به این نتیجه رسیدیم که باید روی نفراتی که می توانند مدال آوری کنند سرمایه گذاری کنیم.

*سعید ملایی و جواد محجوب نمایندگان وزن 81 و 100 کیلوگرم توانایی حضور در بین 22 نفر را دارند. خوشبختانه ملایی خودش را توانسته به رنکینگ المپیکی نزدیک کند. رنکینگ جهانی و المپیک با یکدیگر کاملامتفاوت است. سعید ملایی در حال حاضر به جمع 22 نفر در رنکینگ المپیک نزدیک شده است. ملایی سهمیه خودش را از سوی آسیا قطعی کرده است و حالادر تلاش است از طریق 22 نفر به المپیک نزدیکتر شود.

* جواد محجوب با مدال برنزی که در مغولستان گرفت شرایطش در جدول رنکینگ المپیک بهتر شد. او هنوز جا دارد و می تواند تا پایان سال با حضور در چند رویداد دیگر و کسب مدال به جمع 22 نفر المپیکی نزدیک شود. ما اگر این دو نفر را در جمع 22 نفر داشته باشیم می توانیم از سهمیه آسیا نیز که کسب کرده ایم یک نفر را به المپیکی هایمان اضافه کنیم و در المپیک برزیل سه نماینده داشته باشیم.