آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
اجتماعی
۴

فضای مجازی

<برکت> قهرمان، فضای واقعی و مجازی را قرق کرد

بندر عباس در شوک دو آتش سوزی بزرگ در روزهای اخیر است... اما این شوک سبب نشده تا کاربران ایرانی از حرکت <برکت جوذری>، فرمانده شیفت ایستگاه شماره یک بندر عباس غافل شوند. این آتش نشان فداکار و شجاع در هنگام مهار آتش سوزی روز جمعه، ماسک خود را به یکی از مصدومان داد و خودش به دلیل استنشاق دی اکسید کربن از دنیا رفت. این حرکت او خیلی از شهروندان را به واکنش واداشته و در فضای مجازی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پلیس های جهان، از ترکیه تا روسیه

کاریکاتور پلیس های جهان که توسط یک کاریکاتوریست آذربایجانی به تصویر کشیده شده این روزها در فضای مجازی ایران می چرخد. در این کاریکاتورها پلیس هر کشوری در جهان به شکلی خاص با المان های تصویری تعریف شده است. از جمله زیباترین تصاویری که در این کاریکاتورها دیده می شود پلیس انگلستان است که به صورت نیمه انسان و نیمه اسب به تصویر کشیده و همچنین پلیس روسیه هم به شکل جالبی درحال خواب و مستی به نمایش درآمده است.

سیلی پلیس ترکیه به گوش ایرانی

رفتار خشن ماموران ترکیه و مدیران شرکت هواپیمایی پگاسوس با ایرانی ها در فرودگاه استانبول از قرار معلوم خشم کاربران فضای مجازی را حسابی درآورده است. ظاهرا، ماموران در فرودگاه ترکیه یک دختر ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و برخی از حاضران در صحنه به شیوه مرسوم در ایران شروع به فیلمبرداری کرده اند که پلیس ترکیه با آنها هم برخورد کرده است و فیلمها را از گوشی ها حذف کرده است. کاربران ایرانی در فضای مجازی با دست به دست کردن فیلم این برخورد، خشم خودشان را نشان می دهند.