آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
فن آوری
۱۹
افزونه آنلاین

خلاصی از دست پاپ آپ ها

یکی از عواملی که باعث می شود هنگام جست و جو در اینترنت یا مشاهده سایت های مختلف کمی عصبانی شویم، وجود Pop-upها است. پاپ آپ ها پنجره هایی هستند که گاهی اوقات بدون اینکه بخواهیم هنگام مشاهده یک سایت روی صفحه نمایشگر ظاهر می شوند.

این پنجره های مزاحم محتوای تبلیغاتی دارند که به طور خودکار روی صفحه یک سایت در حال مشاهده ظاهر می شوند. باز شدن این پنجره ها به عنوان به یک پنجره جدید در مرورگر چندان باب میل کاربران نیست. حتما تا به حال بارها از خود پرسیده اید که چطور می شود از شر این پنجره های تبلیغاتی مزاحم رها شد یا اینکه اصلا راهی برای توقف فعالیت آنها وجود دارد؟

در این خصوص باید گفت به صورت کلی راه های مشخصی برای جلوگیری از فعالیت پاپ آپ ها روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر وجود دارد. برای انجام این کار ها هم باید وارد بخش های مختلف مرورگرتان شده و با انجام یکسری تغییرات مانع فعالیت پاپ آپ ها هنگام جست و جو در اینترنت شوید. اما قطعا انجام این کارها پیچیده و وقت گیر است. اگر دوست ندارید به صورت مرحله به مرحله این تغییرات را در مرورگرخود انجام دهید می توانید از افزونه BehindTheOverlay استفاده کنید. این افزونه که قابل نصب روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس است براحتی فعالیت پنجره های پاپ آپ را متوقف می کند.

این افزونه تنها زمانی وارد عمل می شود که کلید مخصوص آن در نوار مربوط به افزونه ها ثبت شود.

همچنین باید بدانید که این افزونه تاثیری در سرعت وب گردی شما ندارد و تنها مانع فعالیت پنجره های پاپ آپ هنگام وب گردی شما می شود. این افزونه قادر است تا اسکریپت هایی را که منجر به پایین نرفتن صفحه شده و در بدنه وب سایت مخفی می شوند، نیز شناسایی کند. برای دریافت این آپ به فروشگاه های آنلاین مرورگر خود سر بزنید.