آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
بین الملل
۲۰

برادر رهبر کردهای ترکیه در حمله جنگنده های آنکارا زخمی شد

منابع ترکیه اعلام کردند «نورالدین»، برادر «صلاح الدین دمیرتاش»، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه که عضو پ. ک. ک است، در بمباران هوایی مواضع این گروه در شمال عراق زخمی شده است.

براساس گزارش ها در این عملیات که در پی حملات اخیر تروریستی علیه نیروهای نظامی ترکیه آغاز شده است، 260 شبه نظامی

پ. ک. ک کشته و 350 تن از جمله برادر دمیرتاش زخمی شده اند. به گزارش روزنامه صباح، نام این عملیات، «حمزه ایلدیریم» نام یکی از سربازانی است که در حمله تروریستی اخیر ترکیه جان باخت. صلاح الدین دمیرتاش خود نیز به دلیل جدال لفظی با مقامات ترکیه تحت پیگرد قرار گرفته است. در همین حال، منابع محلی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند در حملات جنگنده های ترکیه به مناطق کوهستانی استان سلیمانیه عراق که جزو قلمرو اقلیم محسوب می شود 8 غیر نظامی عراقی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند. به دنبال آغاز حملات ترکیه در شمال عراق، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) مسئول خاتمه یافتن روند آشتی کردها در ترکیه است.

او در مصاحبه با مجله آلمانی «فوکوس» گفت: پ. ک. ک خودش را دست بالاگرفته است. تهدید شدن روند صلح بین دولت ترکیه و کردها فقط به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مربوط نیست، بلکه به افراطیون پ. ک. ک که تمایلی به صلح ندارند نیز مرتبط است.