آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
بین الملل
۲۰

نخست وزیر دولت مستعفی یمن وارد عدن شد

معاون رئیس جهموری مستعفی یمن دیروز در راس هیاتی وارد شهر عدن شد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، خالد بحاح، معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و نخست وزیر مستعفی این کشور، دیروز با هواپیمای عربستانی که از ریاض راهی یمن بود، وارد شهر عدن در جنوب یمن شد. بنابر گزارش همین منبع برخی از وزیران دولت مستعفی یمن نیز در این سفر بحاح را همراهی کردند. طبق گزارش ها منصور هادی قصد دارد با استقرار دولت مستعفی در عدن بار دیگر قدرت در یمن را در دست بگیرد.

کشته و زخمی شدن 12 نظامی عربستان

وزارت کشور عربستان از کشته شدن 12 نظامی خود در پی حملات خمپاره ای گروه انصارالله خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عربستان، وزارت کشور عربستان اعلام کرد: در حملات خمپاره ای از خاک یمن به پایگاه های نظامی این کشور سه نظامی کشته و هفت نفر دیگر نیز در دو حمله جداگانه در شهرهای جازان و ظهران در جنوب عربستان زخمی شدند. بنابه گزارش همین منبع جنبش انصارالله در حمله راکتی دیگری گشت های مرزبانی عربستان در منطقه جازان را هدف قرار داده که در نتیجه این حملات دو مرزبان عربستان

کشته و زخمی شدند. خبر دیگر آنکه «عبدالمالک الحوثی» رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن دستور آزادی 100 اسیر عربستانی را که در «شبوه» به اسارت نیروهای مردمی درآمده بودند صادر کرد.