آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۳
سیاسی
۲

سفر لاریجانی به نیویورک

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا در چهارمین اجلاس روسای مجالس شرکت کند. او که در این سفر دیدارهایی با روسای مجالس برخی کشورها خواهد داشت با آنها درباره راهکارهای غلبه بر گروه های افراطی، مساله فلسطین، سرمایه گذاری و رونق تولید در کشورمان گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی پیش ازعزیمت به نیویورک در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با توجه به آشفتگی و جنگ هایی که در جهان وجود دارد، در این اجلاس به دموکراسی و صلح به عنوان پایه ای برای توسعه پایدار و جلوگیری از جنگ ها توجه شده است.

او خاطرنشان کرد: در این اجلاس ارزیابی روند گذشته و چالش های پیش رو بویژه جریان های افراطی بررسی می شود. لاریجانی افزود: فضای ایران در حال انتقال به شرایط جدیدی است که می تواند میدان همکاری های اقتصادی را گسترش دهد.

چهارمین اجلاس روسای مجالس به مدت چهار روز و با موضوع صلح و امنیت بین المللی در نیویورک برگزار می شود.

تاکید لاریجانی و اشتاین مایر بر گسترش همکاری

رئیس مجلس کشورمان که در مسیر حرکت به نیویورک توقفی چند ساعته در فرانکفورت آلمان داشت، با وزیر خارجه این کشور تلفنی گفت وگو کرد که در آن بر گسترش همکاری های اقتصادی ایران و آلمان تاکید شد.

به گزارش خانه ملت، اشتاین مایر در این گفت وگو با توجه به شرایط مناسب و مثبت بین المللی پس از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به ظرفیت قوی ایران برای همکاری اقتصادی اشاره کرد و افزود: شرایط برای گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها فراهم است. وی اظهار امیدواری کرد که در سفر ماه مهر به ایران نسبت به بررسی زمینه توسعه همکاری ها اقدامات مثبتی انجام شود.