آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۴
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

زمین شما را بخوریم؟

پوریا عالمی

یک مقام رسمی گفت: در سال گذشته 40 هزار هکتار زمین «رفع تجاوز» شده است. این نشان می دهد تا الان 40 هزار هکتار زمین آزاد شده اما نشان نمی دهد چندهزارهکتار زمین دیگر اشغال شده است. اما زمین خواری 40 هزارهکتاری یعنی چقدر؟ کل استان آذربایجان غربی 37 هزار کیلومترمربع مساحت دارد. کل کردستان 29 هزار کیلومترمربع. خود تهران 12 هزار کیلومترمربع مساحت دارد. البته 40 هزار هکتار الان چیزی نیست. قدیم قدر 50 هزار هکتار می ارزید. خلاصه به نظر ما اگر زمین خواران و دست اندازان عزیز با هم مشارکت می کردند، الان دو، سه تا استان را کلاخورده بودند. یعنی واقعا ما به جای زمین خوار و جنگل خوار، به مرحله استان خواری رسیده ایم. بعید هم نیست همین الان که نشسته ایم، زمین زیر پایمان مشغول خورده شدن باشد.

از آن طرف این مقام رسمی گفته: زمین خواران باید به مردم معرفی شوند.

بعد مردم از زمین خوارها می پرسند: شما چرا زمین می خوری؟

زمین خوارها می گویند: چی؟ مثل اینکه زمین شما هم می خارد. می خواهید زمین شما را بخوریم؟

مردم می گویند: نه نه. زمین که قابل شما را ندارد. اصلازمین هست برای خورده شدن. البته همین که خود ما را نمی خورید ممنونیم.

بعد زمین خوارها می گویند: ما آدم های حساسی هستیم. یک سری گوشتخوار هستند که خیلی کار خشنی است. یک سری گیاه خوار هستند که خیلی کار سنگدلانه ای است؛ مگر گوجه و خیار جان ندارد؟ اما ما از همه مهربان تر هستیم و به جای گوشت و گیاه که جاندار هستند، زمین می خوریم. پس باید به ما زمین خواران عزیز جایزه صلح نوبل بدهند. پایان.