آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۱
صفحه آخر
۱۶
مرور

سرنوشت اینترنت رایگان و بدون فیلترینگ: اوترنت

سال 74: همزمان با فراگیر شدن اینترنت در جهان، یک شرکت امریکایی پروژه ای را شروع کرد تا بتواند به تمام جهان اینترنت رایگان و بدون فیلتر ارایه کند. این پروژه در تمام این سال ها دنبال شده، اما متخصصان می گویند، به محض راه اندازی، بازهم باید مودم مخصوص این اینترنت در دسترس باشد.

سال 88: پس از قطعی های بی شمار اینترنت و فیلترینگ سایت ها، شایعه هایی درباره راه اندازی اینترنت رایگان و بدون فیلتر توسط امریکایی ها و برای ایرانی ها و کشورهایی که اینترنت کند و فیلترینگ دارند، در میان کاربران پیچید، اما هیچ وقت خبری از این اینترنت نشد.

مرداد 94: این خبر در فضای مجازی دست به دست چرخید و حتی تعدادی از خبرگزاری ها هم آن را مخابره کردند: «امریکا به کل دنیا اینترنت رایگان می دهد و از مهر 1394 با خیال راحت وای فای گوشی خود را روشن کنید و از اینترنت با سرعت 10 مگابایت برثانیه و بدون سانسور لذت ببرید.»

و امروز

وزیر ارتباطات گفت: «آنچه از آن به عنوان طرح ارایه اینترنت رایگان یاد می شود، تنها یک ادعا به نظر می رسد. اینترنت مجانی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و در نهایت ایران جزو کشورهایی است که ارزان ترین اینترنت را ارایه می کند.»