آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۶
روزنامه فردا
۲۰
در همین حوالی

رئیس جمهورها هرگز بازنشسته نمی شوند

«جرج بوش» آن قدر اعتمادبه نفس داشت که اواخر هفته گذشته به میان مردمی برود که معتقدند او به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع خانه هایشان را در توفان کاترینا از بین برد. او 10 سال بعد از این اتفاق از هلی کوپترش پیاده شد و به میان آنانی که خانه هایشان را دوباره ساخته بودند رفت و در میان شان قرار گرفت. جیمی کارتر، یکی دیگر از رئیس جمهورهای قدیمی تر آمریکا هم هنوز طرفدار دارد. او که این روزها درگیر سرطان است، کمی معنوی تر شده و در کلیسایی در ایالت جورجیا سخنرانی مذهبی داشته است. این دومین حضور او در این کلیسا برای موعظه از زمان اعلام بیماری اش تاکنون است. نزدیک به هزار نفر برای شنیدن درس روز یکشنبه کارتر در این کلیسای کوچک که تنها گنجایش صدنفر را دارد جمع شدند. برخی از افراد حاضر در این جمعیت از شب قبل از سخنرانی در محوطه اطراف چادر زده بودند تا در صف اول شنوندگان کارتر قرار بگیرند.

براساس گزارش «واشنگتن پست»، برخی از این افراد حتی از ایالت های دیگر آمریکا خودشان را با هواپیما به ایالت جورجیا رسانده بودند. البته واشنگتن پست می گوید برخی از این افراد تنها برای دیدن رئیس جمهور آمده بودند. موعظه کارتر درباره بخشش بود. کارتر گفت: «جنگ بین دو کشور، جنگ های داخلی در داخل یک کشور و حتی اختلافات بین زن و شوهر که منجر به طلاق می شود، همه یک عامل دارد و آن تفاوت در دیدگاه ها و عدم تمایل به برقراری ارتباط است». او همچنین درباره وضعیت بیماری اش گفت: «پزشکان به من می گویند در پنج سال گذشته پیشرفت زیادی در زمینه درمان سرطان ریه داشته اند و من این موضوع را یک خوش شانسی برای خودم می دانم».

کارتر پس از موعظه، با حاضران عکس گرفت. این رئیس جمهور 90ساله در اولین موعظه اش، مخاطبانش را دعوت کرده بود در زندگی شان خداوند را فراموش نکنند و او را شریک زندگی شان بدانند و اضافه کرده بود: «در همه مشکلات باید دست به سوی خدا دراز کنیم و از او بخواهیم قدرت تحمل آنچه برایمان رخ می دهد را به دست آوریم». این کلیسا جزء حامیان کارتر در این سال ها بوده و این روزها به جمع دعاکنندگان برای سلامتی او پیوسته است.