آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۷
دیپلماسی
۱۹

کوتاه دیپلماسی

کویت 24 نفر را به اتهام همکاری با ایران دستگیر کرد

تسنیم: خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دولت کویت 24 نفر را به اتهام ارتباط با ایران و حزب الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد. دادستان کل کویت در بیانیه ای افزود: این افراد به همکاری اطلاعاتی با ایران و حزب الله لبنان به منظور انجام عملیات تهاجمی علیه دولت کویت متهم هستند.

ظریف: سرنوشت کشورهای منطقه باید توسط خود آنها تعیین شود

ایرنا: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، عصر دیروز به الجزایر سفر کرد. او هدف از این سفر را رایزنی با دوستان الجزایری درباره راه های حل وفصل مسائل منطقه ای توسط ملت های منطقه دانست. ظریف همچنین در دیدار با «رمطان لعماره»، همتای الجزایری خود، گفت: سرنوشت کشورهای منطقه باید توسط خود آنها تعیین شود و هیچ کس نباید در آن دخالت کند. ظریف قرار است در این سفر با عبدالمالک سلال، نخست وزیر و بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر، نیز دیدار و گفت وگو کند.

بان کی مون:به زودی به تهران سفر می کنم

فارس: دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس مجلس ایران، توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای ایران و سازمان ملل خواند و از سفرش به تهران در آینده نزدیک خبر داد. علی لاریجانی نیز در این دیدار به حضور تروریست ها در عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: ائتلاف ضدداعش، در عمل موجب جری ترشدن این گروهک شده است و کشورهای قدرتمند نتوانستند در مبارزه با داعش، هیچ اقدام قابل توجهی انجام دهند.

کری: از روند بازرسی آژانس راضی هستیم

ایسنا: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: ما از روند بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین که می توانیم از طریق آن به پاسخ برسیم، راضی هستیم و قادر خواهیم بود یکپارچگی اقدامات را در این روند حفظ کنیم.