آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۷
سیاست
۳

روزنه

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره مواضع هسته ای

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: «با توجه به انعکاس برخی مطالب درخصوص دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به جمع بندی مسائل هسته ای در فضای رسانه ای و مجازی، مواضع معظم له در رابطه با این موضوع صریح، شفاف و بدون تاویل در فرمایشات ماه های اخیر ایشان، اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است».متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم؛ با توجه به انعکاس مطالبی درخصوص دیدگاه ها و نقطه نظرهای مقام معظم رهبری مدظله العالی نسبت به جمع بندی مسائل هسته ای در فضای رسانه ای و مجازی کشور، به این وسیله رسما اعلام می گردد: مواضع معظم له در رابطه با این موضوع، صریح، شفاف و بدون تاویل در سخنرانی ها و فرمایشات ماه های اخیرشان، خصوصا در روز بیستم فروردین، دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان، و روز عید سعید فطر اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این چارچوب باشد، فاقد اعتبار است».

رونمایی از رادارهای جدید

فارس: سامانه های راداری نذیر و بینا با حضور امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، از طریق ویدئوکنفرانس رونمایی شد. سامانه راداری نذیر، یک سامانه راداری برد بلند و کاملابومی با دقت بسیار بالادر تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف را تا سطح مقطع راداری پایین دارد و در برابر موشک های ضدرادار مقاوم است. این رادار می تواند اهداف را در برد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع 100 هزار پا کشف کند. همچنین سامانه رادار بینا که یک رادار کنترلی سه بعدی است، دقت بسیار بالایی در تفکیک دارد و از قابلیت آشکارسازی و شناسایی اهداف تا سطح مقطع راداری پایین برخوردار است. این رادار می تواند اهداف رادارگریز را کشف کند و همچنین توانایی مقابله با جنگ الکترونیکی را دارد. دو رادار راهبردی بینا و نذیر نیز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جنوب شرقی کشور مستقر شده است.