آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد: ساخت 32 هزار واحد مسکن مهر برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه با بنیاد مستضعفین بهزیستی و انجمن های خیرین به منظور احداث 10 هزار واحد مسکونی برای خانواده های زیر پوشش دارای 2 معلول در سطح کشور خبر داد و گفت: 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق این سه بخش برای احداث مسکن این خانواده ها اختصاص داده شده است.

محسنی بندپی از اشتغال زایی برای مددجویان به عنوان یکی از اولویت های مهم این سازمان در سطح کشور به ویژه در استان های محروم نام برد و افزود: سال گذشته بیش از 40 هزار شغل برای جامعه هدف این نهاد ایجاد شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، هدف گذاری امسال در زمینه اشتغال زایی بیشتر از این میزان خواهد بود و با وجود اینکه تفاهم نامه بانک های عامل دیر اعلام شده است از ابتدای سال جاری تاکنون برای 9 هزار نفر از جامعه هدف این سازمان شغل ایجاد شده است. محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه حدود 2 میلیون نفر از جمعیت 78 میلیون نفری کشور نیازمند خدمات بهزیستی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر در سامانه بهزیستی ثبت شده است. وی با اشاره به ثبت نشدن بیش از 800 هزار نفر از نیازمندان به حمایت های این سازمان در سامانه بهزیستی، گفت: نام 400 هزار نفر از معلولان ثبت شده در سامانه بهزیستی را معلولان روستایی تشکیل داده اند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد مددجویان پشت نوبتی این سازمان در کشور، اظهار کرد: تا زمانی که اعتبارات کافی نداشته باشیم جذب این پشت نوبت ها تنها موجب ایجاد فشار و مشکل در پرداخت مستمری به مددجویان کنونی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برنامه ریزی این سازمان در راستای خروج هر ساله تعدادی از مددجویان ادامه داد: در همین راستا اقدامات لازم برای بازنگری بیش از 40 تا 50 هزار مددجو را در دستور کار قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: در مورد زیر پوشش بردن افراد نیازمندی که پشت نوبت هستند نیز استان های محروم و کم برخوردار در اولویت بهزیستی خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه شاخص های رفاه در سطح کشور به یک جمع بندی واحد نرسیده ایم تا خط فقر را تخمین بزنیم، اظهار کرد: احصای شاخص های رفاه از برنامه هایی است که در سطح کشور در حوزه معاونت رفاه در حال انجام است.