آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء: سامانه های جدید پدافند هوایی به تولید انبوه می رسد

تمام سامانه های جدید پدافند هوایی تا پایان سال آینده به تولید انبوه می رسد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: از 4 سامانه راداری برد بلند که رونمایی شد 2 سامانه به طور کامل و 2 سامانه دیگر پس از بهینه سازی وارد شبکه دفاعی کشور شد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: سامانه های بینا و نذیر که در نوع خود بی نظیر و مشابهی در منطقه ندارند علاوه بر بومی بودن و ساخت کامل در داخل کشور قابلیت کشف هواپیماهای با (آرسی اس) بالاو نیز هواپیماهای (استیلث) را دارند.

وی همچنین در خصوص 2 سامانه موشکی تلاش 2 و 3 که مخصوص بردهای متوسط و بسیار بالاست گفت: این 2 سامانه تست میدانی شده در مرحله انبوه سازی اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، رادار خاتم مورد استفاده در سامانه های توپخانه، رادار حافظ که راداری تاکتیکی ارتفاع کوتاه است و نیز رادار صیاد 40 که در زمینه شنود الکترونیکی استفاده می شود را از دیگر دستاوردهای این قرارگاه برشمرد. وی گفت: تمام سامانه های رونمایی شده تا پایان سال آینده به تعداد بسیار زیاد تولید و در جای جای میهن اسلامی با هدف دفاع از آسمان حریم ولایت نصب و مستقر خواهند شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از رونمایی سامانه های جدید موشکی و توپخانه ای با بردهای متوسط و بالاو تولید انبوه آنها در سال آینده خبر داد. امیر سرتیپ اسماعیلی صبح دیروز در مراسم اعطای سردوشی مرکز آموزشی درجه داری حضرت علی اکبر(ع) در اراک شرکت کرد.