آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۸
ورزشی
۷

تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران المپیکی

فدراسیون پزشکی ورزشی از شنبه فعالیت خود را درباره تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی آغاز می کند.

جلسه کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد و براساس آن غلامرضا نوروزی به عنوان رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو انتخاب شد. نوروزی مسئولیت اجرایی را برعهده دارد و در نخستین گام تشکیل پرونده سلامت و معاینه ورزشکاران المپیکی در دستور کار قرار گرفته است.

غلامرضا نوروزی در این باره گفت: از شنبه 7 آذر معاینات را آغاز می کنیم. در مرحله اول ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند معاینه می شوند و در مرحله بعد هم ورزشکارانی که امید به کسب سهمیه دارند. در کنار این معاینات پزشکی بحث روانشناس را هم داریم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین درباره تعداد پزشکان اعزامی به المپیک ریو، عنوان کرد: در دوره قبلی 7 پزشک اعزام شدند و در تلاشیم تا این تعداد در ریو افزایش پیدا کند، اما زمانی تعداد پزشکان اعزامی مشخص می شود که IOC تعداد سهمیه های همراه را به ما اعلام کند تا ببینیم از این بین چند پزشک می توانند اعزام شوند. البته اولویت با پزشکانی است که از ورزشکاران شناخت دارند و مدت هاست با آنها کار می کنند.

نوروزی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به ورزشکاران المپیکی دارید، عنوان کرد: از همین جا به ورزشکاران توصیه می کنیم از دارو و مکمل استفاده نکنند مگر با مجوز پزشک، آن هم نه با هر پزشکی. ورزشکاران اگر می خواهند دارویی مصرف کنند حتما با کمیته پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاعات بگیرند.