آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
شهرستان ها
۷

رانش زمین، حاشیه نشینان آزادراه تهران - شمال را تهدید می کند

ساکنان 12 روستای حاشیه قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال با گذشت دو سال از افتتاح این بزرگراه، نگران جاری شدن سیل، ریزش و رانش زمین در این منطقه هستند.

فرماندار چالوس با اشاره به مشکل جاری شدن آب های سطحی قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال، خواستار ساماندهی این آب ها برای جلوگیری از بروز حوادث و بسته شدن جاده شد.

محمدناصر زندی گفت: با توجه به اهمیت آزادراه تهران - شمال که مسیر آمد و شد انبوه گردشگران داخلی و خارجی است، در زمان بارندگی ها به خاطر تجمع و حرکت آب بالادست و در نظر نگرفتن کانال مناسب برای هدایت آب ها به رودخانه چالوس، شاهد وضعیت نامناسبی هستیم.

وی افزود: این آبها به سمت روستای خرمنه سرازیر می شود که به دلیل محدویت ظرفیت آبراه ها، موجب آبگرفتگی مسیر و منازل روستاییان می شود که علاوه بر به وجود آوردن مشکلاتی برای مردم، نارضایتی آنان را نیز در پی داشته است.

صدرالله ردایی بخشدار مرکزی چالوس نیز ابراز امیدواری کرد که با پی گیری های به عمل آمده برای ساماندهی حجم زیاد روان آب های موجود در آزادراه به هنگام بارندگی و هدایت آن به رودخانه سردابرود و چالوس، این مشکل بزودی برطرف شود.

رضا باقری رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی چالوس نیز آبگرفتگی آزادراه و پیش بینی نکردن طرح هایی برای ساماندهی روان آب و هدایت آن به داخل رودخانه چالوس را سبب وقوع سیل دانست و گفت: با بروز این گونه حوادث، اهالی روستاهای پایین دست امنیت جانی ندارند و متاسفانه تاکنون پی گیری ها نتیجه بخش نبوده است.

بیش از 400 هکتار از زمین روستاهای انتهایی این آزادراه در معرض خطر سیل قرار دارند. مازوپشته، علی آباد، خرمنه علیا و سفلی، تازه آباد و اکبرآباد از روستاهایی هستند که در حاشیه بزرگراه واقع و با چنین حوادثی مواجه هستند.

ریزش و رانش زمین و در پی آن ترک خوردگی تعدادی از واحدهای مسکونی از جمله حوادثی است که هم اکنون اهالی این روستا با آن دست به گریبانند.