آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
شهرستان ها
۷

فرماندار: آب کرج سالم است

فرماندار کرج گفت: کیفیت آب رودخانه کرج مناسب است.

محمدتقی ایرانی اظهار کرد: مشکلی در کیفیت آب رودخانه و سد کرج وجود ندارد و مردم مطمئن باشند که مسئولان بیش از آنها به سلامت منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهروندان حساس هستند.

وی ادامه داد: آب رودخانه و سد کرج و همچنین سد امیرکبیر به جز اینکه تامین کننده بخشی از آب آشامیدنی ساکنان البرز است، بخشی از آب آشامیدنی ساکنان استان های تهران و قزوین رانیز تامین می کند. نظارت بر کیفیت و کمیت آب این منابع در حیطه مسائل امنیتی قرار دارد و در مصوبات شورای امنیت ملی آمده است. به این ترتیب برای نگهداری رودخانه و سد کرج و همچنین حریم و حاشیه این رودخانه قوانینی به تصویب رسیده است.

ایرانی ادامه داد: با وجود تصویب این قوانین، شاهد تخلفات و قانون شکنی هایی از سوی برخی از افراد هستیم که منجر به تهدید سلامت آب این رودخانه می شود. متاسفانه در سال های گذشته درنگهداری محیط زیست طبیعی و انسانی محدوده رودخانه و سد کرج دقت و تمرکز کافی وجود نداشته است.

وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه کرج و نداشتن نظارت کافی بر منابع طبیعی این محدوده آسیب جدی به محیط زیست منطقه چالوس وارد کرده است. باید اقدامات نظارتی برای جلوگیری از تخلفات در این محدوده بیشتر شود تا افراد سودجو حتی فکر سوءاستفاده از منابع طبیعی این منطقه را از ذهنشان بیرون کنند.