آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۹
شهرستان ها
۷

30درصد اعتبارات مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اختصاص 30 درصد اعتبارات پیش بینی شده از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه به این اداره کل خبر داد.

رحمان وهاب زاده افزود: امسال از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال برای عملیات نهال کاری در سطح 500 هکتار، عملیات بوته کاری در سطح یک هزار و 900 هکتار، احداث باد شکن غیر زنده به مقدار 20 کیلومتر، احداث بادشکن زنده در حاشیه مزارع واقع در حوضه دریاچه ارومیه به مقدار 20 کیلومتر در نظر گرفته شد که 40 میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین مراقبت و نگهداری از گز زارهای موجود در حاشیه دریاچه در سطح 250 هکتار، قرق به همراه توزیع جوی رایگان در سطح 6 هزار و 500 هکتار، ساماندهی چرای دام در سطح 180هزار هکتار، تواتمندسازی جوامع محلی در پنج سایت و احداث فاز دوم ایستگاه سنجش و پایش کانون های در معرض فرسایش و تولید گرد و غبار نمکی از دیگر عملیات های در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: این عملیات در شهرستان های ارومیه، سلماس و میاندوآب اجرا می شود و هم اکنون در مرحله انجام تشریفات مناقصه است.

وهاب زاده افزود: مقابله با کانون های تولید گرد و غبار نمکی بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع گذاشته شده و عملیات مربوط به این امر به منظور کاهش تاثیرات مضر ناشی از خشکیدگی دریاچه ارومیه از اوایل بهمن ماه سال 93 در شهرستان های سلماس، ارومیه و میاندوآب آغاز شده است.