آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
شهرستان ها
۷

جاده ایلام-مهران دو بانده می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 2 بانده کردن و تعریض جاده ایلام-مهران از اولویت های جدی سازمان راهداری است.

داود کشاورزیان اظهار کرد: با اجرای این طرح، مسیر رفت و برگشت از هم جدا شده و باعث تسهیل در تردد می شود.

وی اظهار کرد: همچنین با مطرح کردن شرایط تعریض مسیر کرمانشاه تا مهران در ستاد اربعین می توان به عنوان یکی از اولویت های سازمان مدیریت برای اختصاص ردیف بودجه ای در بودجه سال 95 و یا سالهای آینده در نظر گرفته شود.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: مهم ترین محدودیت شهر مهران راه های ارتباطی است که اکنون بخشی از مسیر راه ارتباطی ایلام به مهران از محل اعتبارات استانی و کمک های مرکز به صورت چهاربانده و سه بانده در حال ساخت است اما مسیر ایلام به مهران باید به صورت دوبانده شود.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت شهر مهران و نزدیکی به کشور و نیز به شهرهای نجف و کربلا، بیشتر مردم تمایل دارند از این مرز تردد کنند به گونه ای که حدود 70 درصد از زائران اربعین از مرز مهران به کشور بازگشتند.

جاده مهران-ایلام به عنوان اصلی ترین محور تردد مسافران و به خصوص زائران عتبات عالیات دو کشور ایران و عراق با وجود اهمیت راهبردی از شرایط نامناسبی برخوردار است به نحوی که در روزهای اخیر و در جریان سفر زائران اربعین حسینی تراکم جاده ای این مسیر یکی از مشکلات جدی زائران محسوب می شد.