آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

دانشگاه های علوم قرآنی در خارج از کشور راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور از تاسیس دانشگاه های علوم قرآنی در خارج از کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در حاشیه همایش ملی سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی در سبزوار به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه های این دانشگاه در راستای توسعه فرهنگ معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم، ایجاد دانشگاه های علوم قرآنی در خارج از کشور است.

وی افزود: در این مورد درخواست هایی از چند کشور از جمله آلمان، لبنان، عراق و بلژیک به دست ما رسیده است.

به گفته وی در کشور بلژیک ساختمانی برای راه اندازی این دانشگاه اختصاص داده شده که در حال بررسی زیرساخت های مناسب و اعضای هیئت علمی آن هستیم.

عابدی با بیان اینکه ما آمادگی ایجاد این دانشگاه ها را در خارج از کشور داریم افزود: باید مطالعات لازم در این زمینه نیز انجام و زیرساخت های مورد نیاز آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون 22 دانشگاه علوم قرآنی در داخل کشور در حال فعالیت هستند و یکی از برنامه های ما توسعه این دانشگاه ها در مراکز استان ها و شهرستان ها است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دانشگاه های علوم قرآنی جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور همچنین با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های کشور رشته هایی در زمینه علوم و معارف قرآنی دارند گفت: وجود دانشگاه علوم قرآنی به معنای موازی کاری با این دانشگاه ها نیست و ما رشته هایی را در حوزه قرآن و معارف اهل بیت(ع) داریم که در بسیاری از این دانشگاه ها وجود ندارد.