آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

فرمانده مرزبانی ناجا:داعش تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:هدف دشمن در راه اندازی فتنه بزرگ داعش، درگیر کردن کشورهای مسلمان، تحلیل قوای آنها و در نهایت افزایش امنیت اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در دیدار با معاون عملیات و برنامه ریزی نیروهای مسلح عمان، لازمه جلوگیری از رخنه ناامنی ها به منطقه را ارتقاء روابط نیروهای مسلح دو کشور برشمرد.

رضایی با تشریح فعالیت های مرزبانان ایران در بحث حراست از مرزها، مقابله با قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالاو همچنین مبارزه با گروه های تروریستی در مرزهای کشور، بر لزوم همکاری دو کشور تاکید کرد.

وی با تبیین مشکلات منطقه خاورمیانه و ناامنی ها در برخی از کشورها، هدف دشمن در راه اندازی فتنه بزرگ داعش را، درگیر کردن کشورهای مسلمان، تحلیل قوای آنان و در نهایت افزایش امنیت اسرائیل دانست.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به هم مرزی ایران با 15 کشور، مرزهای ایران و عمان را جزء بهترین و امن ترین مرزها برشمرد و بیان کرد: ارتقاء روابط نیروهای مسلح دو کشور لازمه جلوگیری از رخنه ناامنی به منطقه است.

معاون عملیات و برنامه ریزی نیروهای مسلح عمان نیز در این نشست گفت: هم مرزی ایران با 15 کشور و دیپلماسی فعال مرزبانان ایران، توان و قدرت مرزبانان ایرانی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و گروه های تروریستی، زبانزد مسئولان کشور عمان است.

سرتیپ حمد بن راشد بن سعید البلوشی تاکید کرد: مرزبانان ایران از شایستگی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر ساحل دریایی، عمده مشکلات این کشور در حوزه دریا را قاچاق مواد مخدر و تردد های غیرقانونی خواند و خواهان تبادل تجربیات و ارتقاء همکاری های دو جانبه دریابانان دو کشور شد.