آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
اقتصادی
۴

نقشه اماراتی ها برای ورشکسته کردن فروشگاه های زنجیره ای ایرانی

در حالی یک شرکت خرده فروشی مستقر در دوبی اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال 2017 وارد بازار ایران شود که این موضوع می تواند منجر به ورشکستگی فروشگاه های زنجیره ای ایرانی شود.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری گالف نیوز، یک شرکت خرده فروشی مستقر در دوبی که امسال قرار است سرمایه گذاری حداقل 120 میلیون دلاری برای ایجاد 300 فروشگاه در نقاط مختلف جهان انجام دهد، قصد دارد تا پایان سال 2017 وارد بازار ایران شود.

این شرکت همچنین به دنبال افزایش جای پای خود در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، آفریقا و آسیاست و با 1200 فروشگاه قصد دارد این رقم را تا پایان سال 2016 به 1500 مورد برساند.

نیلش ود، رئیس گروه آپارل گفت، این شرکت در حال مذاکره با برخی برندهایی است که از طریق آنها این شرکت موافقت نامه هایی را برای ورود به بازار ایران آورد، اما همچنان در انتظار تایید این برندهاست.

وی که در مراسم آغاز به کار جدیدترین فروشگاه این شرکت در یاس مال ابوظبی صحبت می کرد گفت: (ایران) بازاری بزرگ است. همه نگاهشان به این بازار است، اما تا زمانی که ما چراغ سبز لازم را دریافت کنیم، قرار نیست به آنجا برویم. بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که همه موانع قبل از ورود ما به این بازار برطرف شده است. ما در حال مطالعه بازار ایران هستیم، اما در حال مذاکره با کسی نیستیم. ما طرح هایی برای ورود به بازار ایران به محض گشایش این بازار داریم.

مدیر این شرکت اماراتی ادامه داد: همه در حال مطالعه و ایجاد استراتژی های خود (در مورد بازار ایران) هستند، اما کسی نمی خواهد (به سمت ایران) پرواز کند. فعلااستراتژی همه منتظر ماندن و رصد کردن وضعیت است. وی گفت، گروه آپارل نگاهی بلندمدت به ایران دارد و این کشور قطعا در برنامه های ما جای دارد.

گفتنی است ورود چنین شرکت هایی می تواند باعث ورشکستگی فروشگاه های زنجیره ای ایران حتی سوپرمارکت ها و خواروبار فروشی ها شده و به افزایش بیکاری و بدتر شدن وضعیت اشتغال در کشور بیانجامد.