آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۴
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران خبر داد

جولان نارنگی، انگور، سیب سبز و لیموی قاچاق در بازارهای میوه

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت، انواع میوه های قاچاق وارداتی از جمله نارنگی پاکستانی، انگور استرالیایی، سیب سبز آمریکایی و لیموترش برزیلی در بازار عرضه می شود.

سیدرضا نورانی در گفت وگو با فارس درباره جولان میوه های قاچاق در کشور اظهار کرد: در یک هفته گذشته با توجه به اتمام عرضه نارنگی شمال، قیمت این محصول سیر صعودی یافته و عرضه نارنگی قاچاق وارداتی هم در بازار بیشتر به چشم می خورد.

وی بیان داشت: در اواخر سال و همچنین اوایل بهار معمولا نارنگی جنوب کشور عرضه می شود، اما از آنجا که حجم آن محدود است در تنظیم بازار نقش قابل توجهی ندارد.

نورانی با بیان اینکه بیشتر نارنگی های قاچاق از پاکستان به کشور وارد می شود، افزود: شاهد عرضه نارنگی قاچاق پاکستانی با بسته بندی چوبی آلوده در بازار و به قیمت هر کیلو بیش از هزار تومان بوده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ادامه داد: علاوه بر نارنگی پاکستانی انواع میوه های قاچاق وارداتی از جمله انگور استرالیایی، سیب سبز آمریکایی و لیموترش برزیلی در بازار عرضه می شود.

نورانی با تاکید بر حمایت از تولید داخل تصریح کرد: امسال تولید سیب و کیوی بیش از نیاز داخلی بود و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند تا با صادرات مازاد، محصولات موردنیاز همچون نارنگی که تقاضای آن در پایان سال افزایش می یابد وارد شود.