آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۶
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کمال تبریزی: مردم ما داعش را با منافقین تجربه کردند

کمال تبریزی در نشست خبری فیلم جدید خود «امکان مینا» که درباره سازمان منافقین است گفت: امروز جهان با داعش مواجه است اما کشور ما در دهه 60 با جریان مشابه داعش (منافقین) مواجه بود.

وی توضیح داد: اصلی ترین انگیزه من برای ساخت این فیلم اشاره به موقعیتی است که اکنون هم دنیا درگیر آن است. «این روزها جریانات سیاسی خاصی با روش حرکت و رفتار خود، مردم و خانواده ها را هدف گرفته اند. به عنوان مثال جریانی مثل داعش که همه آن را مترادف با کشتار و نابودی خانواده ها می دانند از این جمله است. زمانی که طرح این فیلم ارائه شد یاد دهه 60 افتادم که شاید هیچ کدام از مردم دنیا نمی دانستند ما با چنین مشکلی مواجه بودیم اما اکنون این نوع نگرش یک نمونه بارز مانند داعش دارد اما همه مردم جهان باید بدانند مردم ما نوعی از جریان داعش را در آن دهه تجربه کردند و اتفاقات آن دهه مشابه آنچه اکنون در کشورهای همسایه یا گاه حتی شاید کشورهای اروپایی رخ می دهد، است.تبریزی تصریح کرد:آرامش امروز ما نتیجه تجربیاتی است که طی این سی سال آموختیم.این مهم ترین انگیزه من در ساخت این فیلم بود و فکر می کردم لازم است این مضمون در سینما مطرح شود.

منوچهر محمدی، تهیه کننده فیلم «امکان مینا» نیز متذکر شد: دهه 60 پر از اتفاقات و حوادثی است که شاید برای نسل جوان باور برخی موضوعات و اتفاقات آن دوران خیلی عجیب باشد. وی با اشاره به خاطرات و توضیحاتی در خصوص وضعیت فعالیت گروهک های سیاسی دهه 60، اظهار کرد: عده ای این طور مطرح کردند که چرا حالااین فیلم را ساخته ایم اما به هرحال جریان فرقه گرایی مربوط به هیچ دوره خاصی نمی شود.چه کسی فکر می کرد در این دهه جریانی مانند داعش ایجاد شود؟ واقعا شاید اگر در آن دهه در برابر این جریانات مقاومت نمی شد ما اکنون با چنین پدیده ای در سطح گسترده مواجه بودیم.