آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

بدحسابی جشنواره موسیقی فجر در پرداخت حقوق هنرمندان!

نزدیک به دو ماه از برگزاری جشنواره موسیقی فجر می گذرد و خبری از تحقق وعده مدیر جشنواره مبنی بر تشکیل «اتاق شیشه ای» و شفاف سازی مالی، نیست. این در حالی است که نوربخش طی روزهای پس از جشنواره، دیگر پاسخگوی اهالی رسانه نبوده است.

به گزارش فارس، اواخر دی سال گذشته بود که بعد از مراسم رونمایی جشنواره سی و یکم موسیقی فجر، حمیدرضا نوربخش که سمت مدیریت جشنواره را بر عهده داشت در نشست خبری قاطعانه اعلام کرد که: «ما از منظر مالی، این دوره جشنواره را در اتاق شیشه ای برای اصحاب رسانه قرار می دهیم و قول می دهیم جشنواره سی و یکم شفاف ترین دوره باشد.»

سوال قابل طرح این جاست که چه اتفاقی برای «اتاق شیشه ای» آقای مدیر افتاد؟ یا چه اتفاقاتی در جریان برگزاری جشنواره افتاد که حتی حمیدرضا نوربخش را بر آن داشته که دیگر پاسخ خبرنگاران را ندهد و تماس های مکرر برای پرسش هزار و یک سوال مبهم را بی جواب بگذارد؟ با توجه به اینکه برخلاف همیشه تکلیف دوره بعدی جشنواره هنوز مشخص نیست، بیان چند نکته ضروری به نظر می رسد.

براساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که گروه های حاضر در جشنواره بر چه اساسی دستمزد دریافت کرده اند؟ بعد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر و هنگام تسویه حساب با هنرمندان، موسسه توسعه هنرهای معاصر که وظیفه پرداخت به هنرمندان براساس تصمیمات حمیدرضا نوربخش و جلال مشفق را دارد، اقدام به کسر نامعقول از رقم قراردادهای گروه ها کرده است. به عنوان نمونه از قرارداهای سه میلیونی گروه های تلفیقی مبلغی نزدیک به چهارصد هزارتومان کسر شده است. کسر این رقم نامعمول به زعم هنرمندان، از تمامی گروه ها و قراردادهای جشنواره موسیقی فجر انجام شده است.