آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
اخبار کشور
۳

با حضور320 تیم داخلی و خارجی

یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز شد

یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل نمایشگاه های دائمی تهران آغاز شد.

در این دوره از مسابقات 624 تیم از داخل و خارج کشور ثبت نام کردند که پس از ارزیابی های کارشناسی، 320 تیم به مسابقات راه یافتند که 14 تیم آن از کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و سوئیس هستند.

به گزارش ایرنا، این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و بزرگسالان برنامه ریزی شده است که بخش دانش آموزی از16 فروردین به مدت چهار روز و نیم آغاز شده و رده بزرگسالان نیز از دیروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

همچنین روز شنبه 21 فروردین نیز سمپوزیوم ربوکاپ با ارائه 30 مقاله برگزیده از میان 170 مقاله ارسالی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار خواهد شد.

بخش دانش آموزی این مسابقات شامل لیگ ربات های فوتبالیست یک به یک، دو به دو، نمایشی و امدادگر و بخش دانشجویی شامل لیگ انسان نما، ربات فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایز کوچک، ربات فوتبالیست استاندارد، ربات امدادگر، شبیه ساز عامل امداد، شبیه ساز سه بعدی، شبیه ساز دو بعدی، واقعیت ترکیبی، ربات پرنده، ربات زیردریایی و ربات نائو است.

یازدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در 22 لیگ رقابتی تدارک یافته که بیشترین استقبال در لیگ ربات های پرنده با حضور 83 تیم صورت گرفته است.

مسابقات رباتیک در فضای باز (out door) یکی از جذابیت های مسابقات امسال است که در آن ربات های پرنده در میدان اصلی نمایشگاه بین المللی تهران اجرای مانور خواهند داشت و جابجایی اجسام از داخل آب، بخشی از عملیات آنها است.

همچنین 6 تیم ربات های صنعتی (at work)در مسابقات امسال به رقابت خواهند پرداخت.

یازدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران تا 20 فروردین در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که از سال 1385 آغاز و تاکنون برگزار می شود، همه ساله به لحاظ کمی و کیفی رشد مطلوبی داشته است.