آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
شهرستان ها
۷

3 دستگاه واگن مسافری به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور پیوست

مدیرعامل واگن پارس اراک از تولید سه دستگاه واگن مسافری در این کارخانه و پیوست آن به ناوگان ریلی کشور خبر داد.

اراک- خبرنگار کیهان: محمد محمدی افزود: با تحویل این واگن ها 21 دستگاه از تولیدهای این شرکت در یک سال گذشته به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: این واگن ها توان جابه جایی و حمل و نقل مسافر تا یک هزار و 400 نفر در روز را دارند که این امر تسهیل سفرهای بین شهری را در کشور به همراه دارد.

مدیرعامل واگن پارس اراک بیان کرد: با بومی سازی دانش نوین این واگن ها و ساخت آن توسط مهندسان داخلی، 660 هزار یورو صرفه جویی ارزی نصیب کشور شده است.

محمدی یادآور شد: در نوروز امسال دو دستگاه ترن ست های (قطار خودکشش و سریع السیر) تولیدی این شرکت نیز به ناوگان ریلی کشور تحویل داده شده است. وی گفت: تعهد ساخت واگن پارس اراک با شرکت رجا تولید 20 ترن ست سریع السیر است که با تحویل آنها یک هزار و 400 صندلی به صندلی های ناوگان مسافری ریلی کشور افزوده می شود.

مدیرعامل واگن پارس اراک افزود: واگن های ترن ست تولیدی این شرکت قابلیت حرکت با سرعت 108 کیلومتر در ساعت را دارد و به گونه ای طراحی شده که برروی خطوط غیر برقی نیز توان حرکت با سرعت زیاد را دارد.

محمدی همچنین از تحویل 10 دستگاه واگن لبه بلند تولید این شرکت به شرکت فولاد ریل توس خبر داد و گفت: با تحویل این تعداد واگن تاکنون 30 دستگاه از مجموع صد دستگاه واگن مورد تعهد این کارخانه به شرکت فولاد ریل توس تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت حمل بار این واگن ها حدود 67 و نیم تن است که برای حمل مواد معدنی استفاده می شود.