آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
شهرستان ها
۷

امضای تفاهم نامه همکاری زنجان با استان چلیابینسک روسیه

استاندار زنجان، از تبادل تفاهم نامه همکاری بین استان زنجان و استان چلیابینسک روسیه خبر داد و گفت: براساس این قرارداد همکاری متقابل بین جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی صورت خواهد گرفت.

زنجان- خبرنگار کیهان: انصاری اظهار کرد: امیدواریم با قراردادهای تکمیلی بتوانیم زمینه توسعه علمی و مرتبط بین دو استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اراده جدی بر توسعه روابط بین جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه وجود دارد گفت: امیدواریم بتوانیم این عزم و اراده را در مقام همکاری به مشارکت های موثرتر بین دو طرف تبدیل کنیم.

بوریس دوبرونسکی استاندار چلیابینسک نیز اظهار داشت: این سفر بعد از سه سال تلاش برای دیدارها درخصوص همکاری استان چلیابینسک با زنجان فراهم شد و نتیجه خوبی از این سفر گرفتیم.

وی تاکید داشت: این دیدار زمینه همکاری دو استان، برای ارتقاء سطح زندگی مردم زنجان و روسیه را فراهم خواهد کرد.

استاندار چلیابینسک، گفت: با توجه به ظرفیت خوب استان در زمینه تولید و پرورش ماهی، صادرات ماهی به صورت فریز شده به استان چلیابینسک اولین موضوعی بود که در توافقنامه مطرح شد.

وی درخصوص صنعت گردشگری و توسعه آن در استان زنجان اظهار داشت: علاقه مندی طرفین برای توسعه فعالیت های گردشگری و همچنین وجود معادن مختلف در استان زنجان و تولید ماشین آلات و دستگاه های مختلف در حوزه معدن در چلیابینسک، زمینه همکاری دو جانبه در این حوزه را فراهم کرد.

وی افزود: زنجان در تولید برق و سرب قطبی قوی است و ما می توانیم خریدار این محصولات باشیم.

استاندار زنجان گفت: همکاری در حوزه معدن و تکنولوژی مرتبط با آن، پرورش ماهی و آبزی پروری، توسعه گردشگری بین دو طرف، همکاری های بین دانشگاه های دو استان در زمینه مبادلات علمی، دانشجو و اعضای هیئت علمی چهار بخش مهم توافق نامه به عمل آمده بین استان زنجان و استان چلیابینسک است.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های به امضاء رسیده 5 سال اعتبار دارد و این فرصت را فراهم می کند.