آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

سن امید به زندگی در ایران به 73/5 سال رسید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان امید به زندگی در ایران در زمان حاضر به 73/5 سال رسیده است.

به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده دیروز در جمع شماری از پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به کاهش قابل ملاحظه میزان مرگ و میر در بین نوزادان و مادران و کنترل بیماری های عفونی مانند سل، مالاریا و حصبه گفت: علل اغلب مرگ و میرها در کشور را از جمله بیماری های غیرواگیر دانست و یادآور شد: بیماری هایی نظیر فشار خون، سرطان ها، بیماری های روانی، قلبی و عروقی، اضافه وزن اغلب قابل پیشگیری هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بیست سال گذشته یک جهش بزرگی در زمینه انجام تحقیقات در دنیا رخ داده که کشور ما هم توانسته رشد قابل قبولی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مصرف کالری در کشور از دو هزار به سه هزار کالری افزایش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه نیمی از ایرانیان در سن پنجاه و پنج سالگی به بیماری دیابت دچار می شوند.

ملک زاده از موفق عمل کردن ایران در درمان سرطان خبر داد و گفت: رسیدگی به بیماران سرطانی در کشور 20 درصد رشد داشته است و با پیشگیری می توانیم 50 درصد افراد مبتلابه این بیماری را درمان کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین از افزایش طول قد ایرانیان نسبت به دیگر کشورها در طول 50 سال گذشته خبر داد و گفت: کشور ما در این بخش نیز در مردان رتبه اول و در زنان رتبه 48 را به خود اختصاص داده است.

با حضور ملک زاده امروز بهره برداری از سه طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با صرف بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

مگکسان دستگاه ضد عفونی کننده الکترومغناطیسی که برای ضد عفونی کردن بافت ها قبل از عمل پیوند و ایزوله بیماران در بیمارستان های سوانح سوختگی ساخته شده است به همراه یک نوع آفت کش بیولوژیک با پایه گیاهی و جانوری از جمله این طرح ها هستند.