آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

تشییع پیکرهای پاک 3 شهید مدافع حرم در شهرهای رشت و شهرکرد

پیکرهای مطهر 3 شهید مدافع حرم دیروز در شهرهای رشت و شهرکرد تشییع و به خاک سپرده شد.

سرویس شهرستانها: به گزارش خبرنگار کیهان از رشت، پیکرهای مطهر شهیدان سعید مسافر ماکلوانی و جمال رضی از شهیدان مدافع حرم، دیروز از مقابل سپاه مرکزی ناحیه رشت با حضور انبوه مردم شهیدپرور استان گیلان، خانواده های شاهد، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان آغاز و با عبور از خیابان های رسالت، فلسطین و شهدا به سمت گلزار شهدای رشت انجام شد.

در پایان این مراسم، پیکر مطهر شهید جمال رضی برای انتقال به شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان منتقل شد. پیکر این شهید، عصر دیروز در آستانه اشرفیه تشییع و پس از حضور در حرم حضرت سیدجلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضا(ع)، در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. همچنین پیکر شهید سعید مسافر در گلزار شهدای رشت خاکسپاری شد.

شهید سعید مسافر ماکلوانی متاهل و دارای حدود 30 سال سن و شهید جمال رضی دارای 35 سال سن اهل آستانه اشرفیه و عضو تکاوری تیپ میرزاکوچک خان سپاه گیلان بودند. مراسم وداع دو شهید مدافع حرم شب سه شنبه با حضور مردم و خانواده شهیدان در حسینیه ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شده بود.

شهیدان سعید مسافر ماکلوانی و جمال رضی، در حین عملیات مستشاری در سوریه به خیل شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) پیوستند. با به شهادت رسیدن شهیدان مسافر و رضی، شمار شهدای گیلانی مدافع حرم، به 10 شهید رسید.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر مطهر شهید علی طاهری از مدافعان حرم صبح دیروز با حضور گسترده مردم و خانواده معظم شهدا در شهرکرد تشییع شد.

پیکر این شهید که پنجمین شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری است دیروز در روستای سرتیشنیز این استان به خاک سپرده شد.