آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

برگزاری نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران آذربایجان و ترکیه در رامسر

چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در محل هتل بام سبز رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست سه جانبه تقویت و گسترش روابط و مسائل منطقه ای با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در رامسر برگزار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر دیروز هنگام ورود به فرودگاه رامسر برای شرکت در این نشست گفت: تشویق و ترغیب همکاری در حوزه های تجاری، گردشگری، فرهنگی، گمرکی و تسهیل در رفت و آمدهای سه جانبه از اهداف برگزاری این نشست است.

محمدجواد ظریف افزود: همچنین قرار است هماهنگی لازم برای تلاش های مشترک در راستای مقابله با خطر افراط گرایی و تروریسم در منطقه انجام شود.

ظریف با اشاره به درگیری های منطقه قره باغ گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران همواره پایان دادن به درگیری های کشورهای همسایه است و امیدواریم با درایت دولتمردان این کشورها؛ همکاری جایگزین درگیری شود.

اولین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2011 میلادی در ارومیه، سال 2012 در نخجوان و سال 2014 نیز در شهر وان ترکیه تشکیل شد.

در این نشست محمدجواد ظریف، مولود چاوش اوغلو و المار ممدیارف درباره مسایل مشترک سه جانبه، مبارزه با تروریسم و افراطی گری و ترانزیت کالابحث و گفت وگو می کنند.