آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خدمات غیر رایگان هلال احمر به کاروان های آزاد در عتبات

در سال جاری زائرانی که با کاروان های آزاد به عتبات عالیات سفر کنند، در صورت دریافت خدمات درمانی از هلال احمر، باید هزینه آن را بپردازند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام این خبر به فارس، افزود: زائرانی که تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا شرکت «شمسا» به عتبات سفر کنند، از پرداخت هزینه های درمانی، معاف خواهند بود.

به گفته علی حیدری، تعرفه ویزیت پزشک عمومی و متخصص 20 هزار تومان، تزریقات دو هزار تومان، سرم پنج هزار تومان و هزینه دارو مطابق با قیمتی که بر روی پوشش دارو درج شده، لحاظ می شود.

حیدری ادامه داد: زائرانی که با سازمان حج و زیارت یا شرکت «شمسا» به عتبات عالیات سفر کنند، به دلیل اینکه سرانه ای را در ایران پرداخت کرده اند، از تمامی خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، ویزیت تخصصی و عمومی، سرم، تزریقات و... رایگان بهره مند می شوند.

وی به روند خدمت رسانی به زائران ایرانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: روزانه به طور متوسط 800 زائر از خدمات بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بهره مند شدند ضمن اینکه50 درصد تیم های خود را برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تقویت کردیم.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به حادثه آتش سوزی در هتل نجف، افزود: روز دوم عید یک زائر ایرانی که تحت پوشش کاروان حج و زیارت به عتبات سفر کرده بود به دلیل دودگرفتگی شدید، پس از هشت روز بستری جان خود را از دست داد.