آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با کمک داوطلبان هلال احمر و خیرین

زنان باردار نیازمند، سبد غذایی می گیرند

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از توزیع سبدهای غذایی میان زنان باردار نیازمند درمناطق محروم کشور از اردیبهشت امسال خبر داد.

فرحناز رافع در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما، با بیان اینکه توزیع سبدهای غذایی در چارچوب طرح امنیت غذایی زنان باردار و با مشارکت خیران اجرایی می شود، گفت: بر اساس این طرح به هریک از زنان باردار نیازمند هر ماه یک سبد غذایی به ارزش 200 هزار تومان به مدت 9 ماه و تا زمان زایمان تحویل داده می شود.

رافع اجرای این طرح را در سال 94 موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: آمارها نشان می دهد بیش از هزار نفر از زنان باردار نیازمند در طرح امنیت غذایی سبدهای غذایی را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود در طرح امسال هم برای هزار نفر از زنان باردار سبد غذایی توزیع شود.

وی با بیان اینکه محتویات سبدهای غذایی زنان باردار متناسب با فرهنگ زیستی آنان متغیر است، گفت: براساس برنامه زمان بندی شده زنانی که تحت پوشش این طرح قرار می گیرند تا دو ماه پس از زایمان خدمات ویژه ای از جمعیت هلال احمر دریافت می کنند.

اعزام 1200 کاروان سلامت به مناطق محروم

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام 1200 کاروان سلامت این سازمان با بیش از 17 هزار و 700 پزشک عمومی و متخصص به مناطق محروم کشور و کم برخوردار خبر داد و گفت: دراین طرح قرار است بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق دورافتاده کشور رایگان ویزیت شوند.

فرحناز رافع شناسایی بیماری های شایع در مناطق محروم کشور را از دیگر اهداف اعزام کاروان های سلامت هلال احمر دانست و از همه پزشکان و پیراپزشکان متخصص خواست درصورت تمایل آمادگی خود را برای اعزام با کاروان های سلامت اعلام کنند.

وی همچنین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همسران زندانیان در مناطق محروم و زنان کارتن خواب در کلانشهرها را از دیگر برنامه های سال 95 سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد و گفت: در این طرح که با مشارکت خیران و تشکل های مردم نهاد اجرایی می شود این گروه از زنان تحت پوشش برنامه های حمایتی، کارآفرینی و معیشتی قرار می گیرند.