آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۲
صفحه آخر
۱۲

مفتی اعظم سوریه: دمشق از فلسطین حمایت نمی کرد مورد حمله قرار نمی گرفت

مفتی اعظم سوریه با اشاره به بحران جاری در این کشور و حملات تکفیری ها گفت، سوریه به خاطر حمایت از فلسطین، از پشت خنجر خورد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «احمد بدرالدین حسون» طی گفت وگویی با شبکه «المیادین» اظهار داشت: هنگامی که (دشمنان) ترسیدند سوریه، راه بازگشت به قدس باشد، تصمیم گرفتند که به آن حمله کنند. ما به خاطر فلسطین، کسانی را در آغوش گرفتیم و به همین دلیل، از پشت به ما خنجر زدند.

«حسون» در ادامه اظهارات خود، فاش کرد که «برخی به رهبر سوریه در ازای صلح با رژیم صهیونیستی، پیشنهاد آتش بس دادند.»

مفتی اعظم سوریه در واکنش به «کسانی که جنگ در این کشور را مذهبی و یا قومی می دانند» نیز گفت: «هیچ گاه یارگیری (برای جنگ) در سوریه، براساس مذهب یا قومیت نبوده است.»در ارتباط با شرایط ناامن کنونی اروپا هم شیخ حسون گفت: «من به اروپا در مورد حمایتش از تندروی ها تحت نام «دموکراسی» هشدار داده بودم و گفتم که اگر سوریه و لبنان را بمباران کنید، آتش در خانه خودتان شعله ور خواهد شد.»مفتی اعظم سوریه در مورد طرح هایی که برای تجزیه سوریه ارائه می شود هم گفت که «این کشور هرگز تقسیم نخواهد شد.»به گفته مفتی اعظم سوریه، «برخی از معارضان آرزوی بازگشت به سوریه را دارند. ما درها را روی معارضان باز کردیم و «بشار اسد» هیچ گاه در را به روی آنها نبسته است.»

استفاده تروریست ها از گاز شیمیایی

خبر دیگر از سوریه اینکه گروه تروریستی داعش مواضع ارتش سوریه را در اطراف فرودگاه نظامی «دیرالزور» با خمپاره های حاوی گاز «خردل» هدف قرار داد. به گزارش تسنیم در ارتباط با تلفات این حمله گزارشی نرسیده اما گفته شده که حمله و پیشروی داعش از بخش شرقی به داخل فرودگاه نظامی ناکام مانده و نیروهای ارتش تروریست ها را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

از استان «حلب» نیز خبر رسیده که تروریست های تکفیری دو شهرک شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» را با گلوله های توپ هدف قرار داده اند. این حمله طی روزهای اخیر شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.