آرشیو پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۲
جهان
۶

توافق انصارالله و عربستان

برخی منابع از توافق بین انصارالله یمن و عربستان سعودی خبر می دهند. این در حالی است که هنوز منابع رسمی وابسته به انصارالله این خبرها را تائید یا تکذیب نکرده اند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن از توافق با عربستان برای ادامه آتش بس در طول نوار مرزی و توقف درگیری ها در برخی استان ها و جبهه های داخلی خبر داده است.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از این منبع نوشت: عبدالسلام، در بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود نوشت: توافق با ادامه آتش بس در طول نوار مرزی یمن با عربستان و توقف درگیری ها در برخی استان ها و جبهه های داخلی در راستای تفاهم های اولیه ای است که به توقف فراگیر عملیات نظامی در کشور و گشودن افق های واضحی برای ورود به مذاکرات سیاسی یمنی کمک می کند.

این مذاکرات قرار است 18 آوریل (30 فروردین) با نظارت سازمان ملل در کویت برگزار شود.

وی افزود: آتش بس در نوار مرزی شامل جبهه «میدی» از توابع استان «حجه» در شمال غرب کشور نیز می شود. آتش بس قبلی شامل این جبهه نبود.

عبدالسلام گفت: توقف عملیات نظامی در برخی استان ها به عنوان گام نخست و همزمان با پایان تشدید درگیری ها در بقیه محورهاست و در نهایت به توقف کامل جنگ منجر خواهد شد. در همین رابطه منابع آگاه یمنی احتمال دادند که نیروهای وابسته به ائتلاف عربستان با هدف توافق مذکور از شهر تعز خارج شوند. در ادامه درگیری های یمن، روز گذشته یک منبع نظامی در این کشور از کشته و زخمی شدن نزدیک به 200 نیروی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در جریان حملات موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داد.

منبع مذکور آورده است: موشک نوع توشکای ارتش یمن دقیقا به مرکز حکومتی شهر جوف اصابت کرده و ده ها جسد هنوز زیرآوار مجتمع مذکور باقی مانده اند.