آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۰
شهرستان ها
۷

راه اندازی ایستگاه های دائمی کتاب در نیشابور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از راه اندازی ایستگاه های دائمی کتاب در این شهر خبر داد.

عباس کرخی با اشاره به اینکه نیشابور امسال عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داده است افزود: از ابتدای امسال چهار ایستگاه در مراکز اصلی شهر نیشابور به منظور مطالعه کتاب برای شهروندان در نظر گرفته شده و عموم مردم می توانند کتاب مورد نظر خود را از داخل ایستگاه کتاب برداشته و در ایستگاه دیگری قرار دهند.

وی همچنین به راه اندازی «میز مطالعه کتاب» در تمامی ادارات نیشابور اشاره و بیان کرد: راه اندازی ایستگاه های کتاب مجازی (Ebook)، جمعه بازار کتاب، اجرای طرح کتاب اتوبوس، توزیع و عرضه کتاب در محلات توسط خودرو حمل کتاب از دیگر برنامه هایی است که در این ایام به صورت ویژه اجرا می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های دائمی کتاب با محوریت آثار نگاشته شده توسط نویسندگان نیشابوری از دیگر رویکردهایی است که در این ایام دنبال می شود.

وی گفت: تهیه و تدوین طرح کتابشناسی نیشابور، تقدیر از نویسندگان نیشابوری یا کتابهای مرتبط با نیشابور در هر سال، معرفی کتابهای برتر نویسندگان نیشابوری در حوزه های مختلف با همکاری اداره کتابخانه ها، انجمن مدیران صنایع، دبیرخانه دائمی سالروز بزرگداشت ورود امام رضا(ع) به نیشابور، گروه علمی و ادبی دبیرخانه روز ملی عطار، دانشگاه و شهرداری نیشابور برگزار می شود.