آرشیو یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۶
اقتصاد
۴

سازمان حمایت از مصرف کنندگان: گران فروشی در صدر تخلفات صنفی است

مدیرکل حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در طرح نظارتی نوروز امسال را گران فروشی، عنوان کرد.

اسماعیل قاسمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در طرح نظارتی نوروز امسال به ترتیب گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است، اظهار داشت: بیشترین شکایات مردمی در طرح نظارتی نوروز 95 در بخش کالایی به ترتیب شامل میوه و تره بار، انواع نان و مرغ بود و پس از آن پوشاک و آجیل و خشکبار قرار داشت و در بخش خدمات نیز شکایاتی از رستوران ها، آرایشگاه، تعمیر خودرو و قالیشویی اعلام شده و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در طرح نظارتی نوروز 95، اولویت قرار دادن رسیدگی به شکایات مردمی طی دستورالعملی به همه استان ها ابلاغ شد، ادامه داد: بر این اساس از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان نیمه اول فروردین امسال در مجموع 21 هزار و 679 فقره شکایت توسط مردم به سامانه 124 ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها ارسال شد که 21 هزار و 670 فقره قابل پیگیری و 9 فقره نیز غیرقابل پیگیری بود.

قاسمی با بیان اینکه علاوه بر این آمار، تعداد شکایت های رسیده به اتاق اصناف نیز 6281 مورد بود، تصریح کرد: حدود 85 درصد از کل شکایت ها مربوط به کالاو 15 درصد مربوط به خدمات بود که پس از بررسی های لازم، 35 درصد از شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شد، 41 درصد غیر متخلف شناخته شدند و 24 درصد شکایات به علت استعلام حقوقی و انجام مراحل کارشناسی هم چنان در مرحله بررسی است.

مدیرکل حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت بیان کرد: به طور کلی در مجموع به بیش از 76 درصد شکایات، رسیدگی و پاسخگویی شده است و از مجموع شکایات رسیده 96 درصد به صورت تلفنی (124 سامانه)، 12 درصد حضوری و 19 درصد کتبی گزارش شده است.