آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۵
سیاست
۵

فرماندار ممسنی در گفت وگو با «اعتماد»: چند نفر به خاطر تیراندازی مقابل شعب اخذ رای بازداشت شدند

انتخابات دیروز اما در یکی از استان های کشور حاشیه هایی هم داشت. ممسنی فارس دیروز شاهد تیراندازی در مقابل یکی از شعبه های اخذ رای این شهر بود. رهام پیکری، فرماندار ممسنی در گفت وگو با «اعتماد» این خبر را تایید کرد و گفت: عده ای در این مورد بازداشت شدند اما اخلالی در روند برگزاری انتخابات در این شهر به وجود نیامد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه کسانی اقدام به تیراندازی کرده و انگیزه شان از این کار چه بوده گفت: کسانی که اقدام به این کار کردند طرفداران یکی از نامزدهای انتخابات در این شهر بودند.

معاون امنیتی وزیر کشور هم در تهران و در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به خبرنگاران گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد این ناآرامی ها یک موضوع غیرامنیتی و در واقع واکنش طرفداران نامزدها بوده است.

به گزارش ایسنا حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت بی هدف در این شهر تیراندازی کرده اند، اظهار کرد: در اثر این تیراندازی ها چهار نفر مجروح شده اند. وی در ادامه افزود: اکنون امنیت در این شهر برقرار است و نیروهای امنیتی نیز به دنبال دستگیری ضاربانی هستند که شناسایی شده اند و تعقیب این افراد ادامه دارد.

ذوالفقاری درباره وضعیت شهرهای پارس آباد و میاندوآب نیز گفت: درگیری و تنشی که به مشکل امنیتی بخورد در این شهرها نداشته ایم. وی در پاسخ به این پرسش که قبل از انتخابات در میاندوآب تیراندازی انجام شده و آیا این تیراندازی به انتخابات مرتبط بوده است، گفت: این تیراندازی هیچ ربطی به انتخابات نداشته است.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه مورد خاص تروریستی هم نداشته ایم، ادامه داد: تنها قبل از انتخابات در خاش درگیری انجام شده که این مساله مرتبط با قاچاق مواد مخدر بوده است. در این درگیری ها سه نفر از نیروی انتظامی شهید و یک نفر هم مجروح شد و با پیگیری های نیروهای اطلاعاتی این گروه شناسایی شدند و در درگیری پیش آمده سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و تجهیزات آنها هم ضبط شد. این گروه یک گروه شرور بود نه تروریستی.