آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۵
سیاست
۵

انتقاد استانداری تهران از بی محلی صداوسیما به انتخابات

گروه سیاسی| موسم انتخابات، گلایه ها از رسانه ملی را بیشتر کرد. در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب که صدا و سیما همواره رسالت تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات را با ساخت برنامه های متنوع برعهده داشت، به ناگاه چرخشی در این تصمیم گیری داشت. رسالتی که هیچگاه از چشم مدیران این سازمان پنهان نمی ماند اما در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رنگ دیگری به خود می گیرد تا این سازمان برخلاف سال های گذشته نقش چندانی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی ایفا نکند. این امر نه تنها در دور اول انتخابات که خبرگان را هم در خود جای می داد دیده شد، بلکه در دور دوم نیز تکرار شد. تا آنجا که شبکه تهران که وظیفه ای جز پوشش برنامه های سطح استان را ندارد، هیچ فعل و انفعالاتی به این اتفاق نشان نداد، تا دلیل این اقدام نیز همچون سایر اقدامات آن سازمان مشخص نباشد.

با این اتفاق، گلایه از صدا و سیما به استانداری تهران هم می رسد. استانی که برای انتخاب باقیمانده نمایندگان در سه حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، دماوند و فیروزکوه و شهریار، قدس و ملارد، باید مردم را تشویق به حضور در پای صندوق های رای می کرد، هیچ برنامه ای برای این مهم از رسانه استانی نداشت.

معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص این اقدام شبکه تهران گفت: اعتقاد دارم شبکه استانی تهران، در تشویق مردم برای حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، عملکرد مطلوب و قابل قبولی نداشته است.

سیدشهاب الدین چاوشی در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه شبکه تهران متولی اطلاع رسانی به ویژه در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی است، یادآور شد: از زمان آغاز فعالیت های اجرایی مرحله دوم انتخابات مجلس در این استان، حتی یک مورد نیز در این ارتباط از طریق این شبکه با مسوولان ستاد انتخابات استان صحبت نشده است.