آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۵
صفحه آخر
۱۶
مرور

محدوده قرمز در اطراف حج

24 فروردین: هیات حج ایران به ریاست سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت برای انجام مذاکرات حج 95، عازم عربستان شد تا سرنوشت حج امسال مشخص شود.

30 فروردین: هنوز خبری از مذاکرات نیست، اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین اظهاراتی که درباره حج داشته، از کارشکنی عربستان در صدور ویزا برای مقامات مذاکره کننده ایرانی و همچنین کوتاه نیامدن عربستان از مواضعش در قبال تعیین کشوری ثالث برای صدور ویزای حجاج ایرانی و رفع محدودیت پروازهای ایران به عربستان خبر داده است.

6 اردیبهشت: رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: «عربستان تا پایان هفته نظر متقن خود را درباره صدور ویزای زایران ایرانی و همچنین زمان دور دوم مذاکرات حج اعلام می کند.»

و امروز

با تاخیر عربستان برای پاسخ به ایران، مسوولان سازمان حج و زیارت برای برنامه ریزی حج امسال به محدوده قرمز رسیدند. رییس سازمان حج و زیارت خبر داده است: «مذاکرات ایران و عربستان چهار ماه با تاخیر مواجه شده است. درحالت خوش بینانه اگر دولت سعودی هفته آینده از هیات ایرانی دعوت کند تا مذاکرات حج 95 را به سرانجام برساند، دست کم یک ماه زمان برای انعقاد قراردادهای مسکن، حمل و نقل و سایر خدمات نیاز داریم، بعد از آن باید گروه های قیمتی را تعیین کنیم و کمیته های مربوطه به عربستان اعزام شوند تا ساز و کار حج برای زایران ایرانی تکمیل شود».