آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
سیاسی
۲

افزایش همکاری های تهران و کوالالامپور در پسابرجام

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و عنیفه امان وزیر امورخارجه مالزی دیروز آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و راه های گسترش همکاری های فی مابین و مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به سوابق روابط دو کشور اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی به لحاظ تاریخی و سنتی، همواره حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های همه جانبه خود را در تمامی عرصه ها با مالزی گسترش دهد. وی با اشاره به زمینه های شکل گیری همکاری های مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی، این عرصه را فرصت جدید برای بخش های بانکی دو کشور دانست.

عنیفه امان هم در این دیدار با اشاره به چشم انداز مثبت همکاری های دو کشور اظهار کرد: روابط مالزی با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و مناسبات دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی، عرصه های خوبی بویژه در بخش اقتصادی برای گسترش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی نیز در دیدار وزیر خارجه مالزی، با تاکید بر تعمیق روابط تهران و کوالالامپور، گفت: کشورهای اسلامی باید در مبارزه با تروریسم متحد شوند. در این دیدار، وزیر خارجه مالزی هم دعوت رسمی نخست وزیر مالزی از روحانی برای سفر به این کشور را تقدیم رئیس جمهور کشورمان کرد.

همچنین روز گذشته حسن روحانی در دیدارهایی با سفرای اکردیته جدید لیتوانی، ایسلند، توگو و مونته نگرو، بر توسعه روابط با این کشورها تاکید کرد.