آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
سلامت
۱۲

خبرسلامت

پس از پیوند قلب باردار نشوید

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، درباره بارداری بعد از پیوند قلب خاطرنشان کرد: در مورد بارداری بعد از پیوند، گرچه گزارش های متعددی از موارد موفق آن می توان ارائه کرد، ولی در کل به این دسته بیماران پرهیز از بارداری توصیه می شود.

به گزارش جام جم، دکتر بابک شریف کاشانی با بیان این که امروزه به دلیل نوع تغذیه و سبک زندگی، بیماری های قلبی به صورت فزاینده ای افزایش یافته است، گفت: بیماری های قلبی مانند تنگی عروق کرونر، سکته های قلبی ناشی از آن، نارسایی قلبی و مشکلات دریچه قلب ازجمله این بیماری هاست که با کاهش استرس، کنترل فشار خون، قند خون و ترک دخانیات می توان از بروز این دسته از بیماری ها پیشگیری کرد. وی پیوند را آخرین راه برای درمان بیماری های قلبی که با درمان های دارویی قابل بهبود نیست، دانست و افزود: بیماران مبتلابه نارسایی قلب پیشرفته باید تحت نظر پزشک یک مرکز تخصصی بوده و با پیگیری مرتب و منظم از وضعیت بیماری خود آگاه باشند.

وزن کم نوزادان را جدی بگیرید

وزن کم نوزادان بی دلیل نیست و اگر همراه با بداخلاقی، بی خوابی، گریه و کم اشتهایی همراه باشد ممکن است به دلیل پرکاری تیروئید باشد.

به گزارش فارس، دکتر فاطمه ضیائی، متخصص اطفال گفت: والدین نباید به هیچ عنوان خودسرانه به درمان نوزادان کم وزن بپردازند تا ناخواسته فرزند خود را درگیر بیماری های خطرناک کنند. وی افزود: جنین هنگام متولد شدن ممکن است به دلایل مختلفی کم وزن باشد، اما بعد از آن باید به طور جدی آن را بررسی کرد که در صورت پرکاری تیروئیدی بتوان بسرعت آن را درمان کرد.