آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۴
ورزش
۱۴
یادداشت

انتخاب هوشمندانه عادل

محمدعلی جوادی (دبیر گروه ورزش)

بی تردید عادل فردوسی پور از باهوش ترین مجریان رسانه ملی است. او هر بار که ترجیح داده حرفی را خود بر زبان نیاورد، آن را با زبان مردم زده است. نظرسنجی این هفته عادل هم حرف های بسیاری داشت؛ انتخاب بین برانکو و کی روش.

آن هم درست زمانی که دشمنان کی روش تمام تلاش خود را کرده اند تا او را از چشم مردم بیندازند. در ماجرای دفاع و انتقاد از کی روش، دو جبهه کاملامشخص در فوتبال ایران به وجود آمد. مربیان سنتی از یک سو و مربیان مدافع فوتبال علمی و ورود دانش به این فوتبال از سوی دیگر راه خود را از هم جدا کردند. نظرسنجی برنامه اخیر 90 این امید را برای منتقدان کی روش به وجود آورده بود که کی روش این بار مبارزه را ببازد. امید آنها بی دلیل هم نبود. برانکو نتایج بسیار خوبی با پرسپولیس گرفته و هواداران این تیم هم تاکنون، رای غالب همه نظرسنجی های 90 بوده اند. طبیعی بود که همه آرای قرمزها در سبد برانکو قرار می گرفت و کی روش در این میان بی نصیب می ماند. با این حال کیروش در میان فوتبالدوستان ایرانی آن قدر محبوبیت داشت که حتی با وجود رقیبی محترم مانند برانکو، برنده دوئلی بزرگ باشد.

هواداران فوتبال در ایران با این نظرسنجی، مانند بسیاری از موارد دیگر، با دشمنان و منتقدان کی روش حرف زدند، اما آنها عادت کرده اند بی توجه به نظر و خواست مردم، فقط نظر خود را بیان کنند.