آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
اقتصادی
۴

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت: اعطای وام ازدواج 10 میلیون تومانی کاملاشدنی است

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه ای به مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نوشت: اعطای وام ازدواج 10میلیون تومانی کاملاشدنی است.

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نسبت به سخنان علی اصغر میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره قانون وام ازدواج 10 میلیون تومانی در نشست 14 اردیبهشت ماه جاری واکنش نشان داد.

این مرکز در بخشی از نامه خود به علی اصغر میرمحمد صادقی آورده است: جنابعالی در بخشی از صحبت های خود بیان نموده اید که هم اکنون در قبال 35هزار میلیارد تومان سپرده پس انداز قرض الحسنه 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که نسبت 111 درصدی را نشان می دهد. طبق آخرین آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی در بهمن 94، سپرده های قرض الحسنه در نظام بانکی 39/5 هزار میلیارد تومان بوده که 35/9 هزار میلیارد تومان آن به صورت قرض الحسنه وام داده شده است. با توجه به کسر 10 درصد سپرده قانونی، سپرده های قرض الحسنه 35/5 هزار میلیارد تومان بوده بنابراین تسهیلات قرض الحسنه 101 درصد سپرده ها می شود نه 111 درصد. پرداخت یک درصد بیشتر از مقداری که بایستی به صورت قرض الحسنه بانک ها تسهیلات می دادند در حالیکه حدود 30 درصد از سپرده های قرض الحسنه مردم را به مدیران کارکنان خود داده اند تقریبا هیچ است.