آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
اقتصادی
۴

اشتغالزایی 16 نفر از طریق پرورش قارچ

یک کارآفرین در استان خوزستان توانسته از طریق پرورش قارچ خوراکی 6 نفر را به طور مستقیم و 10 نفر را به صورت غیرمستقیم مشغول به کار کند.

روح الله ممبینی کاظمی، با ایجاد یک سالن 110 متری هر سه ماه حدود 4 تن قارچ برداشت می کند. وی می گوید: اگر هر کیلوگرم قارچ را به مبلغ 6 هزار تومان بفروشم ماهانه حدود 8 میلیون تومان فروش دارم.

این کارآفرین خوزستانی اهل شهرستان باغ ملک در ادامه می افزاید: میزان تسهیلاتی که برای کار پرورش قارچ خوراکی دریافت کردم 15 میلیون تومان بوده که با همین تسهیلات نه چندان زیاد توانسته ام در هر دوره 4 تن قارچ خوراکی پرورش داده و به بازار ارائه کنم.

ممبینی کاظمی که اکنون در کارش خبره شده تلاش دارد با استفاده از آخرین روشهای علمی بر میزان تولید خود بیفزاید و از طریق افزایش تولید علاوه بر خدمت به کشورش به فرمان رهبرش هم لبیک بگوید و عملاثابت کند که ایرانی مسلمان می تواند با کار و اراده و اطاعت از فرامین رهبری قدرت های پوشالی دنیا را پشت سر بگذارد.

این کارآفرین پرتلاش باغ ملکی می گوید: مطالعات علمی نشان می دهد که در قارچ دو نوع قند به نام های ترهولوز و کیتین وجود دارد که در بافت بالای آنها در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود، به این ترتیب آنها مانع فعالیت ویروسها و باکتریها شده و از فعالیت های زیانبار این میکروبها جلوگیری می کند، از این رو به هموطنانم توصیه می کنم مصرف سرانه قارچ خوراکی را به استانداردهای جهانی برسانیم.

ممبینی کاظمی می گوید: میانگین تولید سالانه قارچ در جهان 7/700 میلیون تن می باشد و میانگین سرانه مصرف 4 کیلوگرم است در حالیکه در کشورمان میزان تولید سالانه 103/000 تن و میانگین سرانه مصرف سالانه آن 1/2 کیلوگرم است که اگر ما این ماده غذایی و سرشار از ویتامین و پروتئین را خوب بشناسیم می توانیم در سلامتی خود نقش موثری داشته باشیم.

ممبینی کاظمی که قبلاکارگر کارخانه لوله کشی بوده در کنار کارگری به همراه همسر و برادران خود اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خوراکی کرده است.

وی قصد دارد در کنار سالن پرورش قارچ کارگاه پرورش بلدرچین نیز راه اندازی کند.