آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
اقتصادی
۴

ایجاد 100 هزار کارگاه کوچک توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در 3 سال گذشته با ایجاد حدود 100 هزار واحد کوچک تولیدی و اشتغال 150 هزار نفر، در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی فعالیت کرده ایم.

به گزارش سازمان بسیج سازندگی، سرتیپ نعمان غلامی افزود: از سال 90 که کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار شد، سازمان بسیج سازندگی با برنامه سیاستی مشخص عمل کرد.

وی گفت: جهت گیری اساسی حرکت این سازمان بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیان کردن تولید و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت های خالی کشور بوده است. غلامی افزود: بر اساس مطالعات، محصولات دارای ضایعات را در هر شهرستانی شناسایی می کنیم و از آنجا که حدود 30 درصد محصولات کشاورزی ما از بین می رود به دنبال فرآوری این محصولات هستیم و بنا داریم صنایع تبدیلی را در اختیار مردم قرار دهیم و با این اقدام تحول جدی در اقتصاد کشاورزی و ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها محقق می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال هدف گذاری کرده ایم که 100 هزار شغل در حوزه صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کنیم و آمادگی کمک به دولت در عرصه هایی همچون بیابان زدایی، واکسیناسیون دام و سایر موضوعات از جمله علمی کردن کشاورزی را داریم.

غلامی گفت: اکنون گروه های جدید صنعت، کشاورزی و عمران در این سازمان تشکیل شده است و در حوزه علمی کردن کشاورزی برای افزایش میانگین تولید محصول در واحد سطح می توانیم به دولت کمک دهیم.

وی افزود: در بحث مشاغل خانگی و واحدهای کوچک هم ظرفیت های بسیار فراوانی از جمله پرورش آبزیان و قارچ در کشور داریم.