آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
اقتصادی
۴

مدیرعامل ایران ایر: پیشنهاد سعودی ها برای انجام پروازهای حج توسط ایرلاین سوم را نپذیرفتیم

مدیرعامل ایران ایر گفت: در مذاکرات با عربستان، پیشنهاد سعودی ها مبنی بر انجام پروازهای حج از سوی یک شرکت هواپیمایی سوم را نپذیرفتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد پرورش با بیان اینکه برای برنامه ریزی پروازهای حج منتظر اقدامات سازمان حج و زیارت هستیم، اظهار داشت: اگر سازمان حج و زیارت با وزارت حج عربستان به نتیجه برسند مانند سنوات گذشته برنامه ریزی ها و مذاکرات مربوط به حوزه هوایی و انجام پروازها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به روال انجام پروازهای حج در سال های گذشته گفت: در سنوات قبل هم 50 درصد پروازهای حجاج را شرکت های هواپیمایی ایرانی و 50 درصد را شرکت هواپیمایی سعودی برقرار می کردند این قانون را عربستان نه فقط با ایران بلکه با همه کشورها دارد.

پرورش ادامه داد: طبیعی است که اگر شرکت هواپیمایی سعودی نتواند از عهده این تعداد پرواز برآید و یا نخواهند که از این حقوق خود استفاده کنند این سهم پروازی می تواند به شرکت های هواپیمایی ایرانی منتقل شود که البته چند بار این اقدام را انجام داده ایم.

وی افزود: در مذاکرات با سعودی ها تاکید کرده ایم که باید همین روال سنوات گذشته در انجام پروازها برقرار باشد و خوشبختانه توانستیم این موضوع را در پایان مذاکرات به تایید طرف عربستان برسانیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه فکر می کنم هنوز از سوی عربستان پاسخی به سازمان حج و زیارت درباره حضور زائران ایرانی در مراسم حج داده نشده گفت: هر سال پیش از آغاز ایام حج مذاکراتی بین ایران و عربستان انجام می شود که بخشی از این مذاکرات درباره انجام پروازهای حجاج است البته این مذاکرات معمولادر بهمن ماه انجام می شد اما امسال به دلیل کارشکنی هایی که صورت گرفت، انجام این مذاکرات چند ماه به تعویق افتاد.