آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۶
ایران
۱۱

بهره برداری از 75 طرح اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان

75 طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی با 9 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار در سیستان و بلوچستان دیروز به صورت ویدئو کنفرانس از زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: 57 طرح از مجموع طرح های یاد شده در زمینه شیلات، دامپروری، زنبور عسل، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، گلخانه، پرورش شترمرغ و قالیبافی در سه ماه گذشته به اجرا درآمد.

سرهنگ علی اکبر جعفری ادامه داد: برای اجرای این طرح ها پنج میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: 18 طرح دیگر نیز در زمینه محرومیت زدایی شامل ساخت خانه عالم، حوزه علمیه و مدرسه، آبرسانی، احیای قنوات، ساخت خانه معلول و سرویس بهداشتی با هزینه سه میلیارد و 400 میلیون ریال بهره برداری شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد گفت: افزون بر 140 میلیارد ریال در این مدت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به مردم استان ارائه شد.

جعفری افزود: با فعالیت های صورت گرفته سال گذشته در زمینه اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال 1854 نفر به صورت مستقیم و 4755 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی افزود: 40 خانوار نیز در این مدت از شهرها برای اشتغال به روستاهای استان مهاجرت معکوس داشته اند.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های این نهاد ایجاد گروه های تلفیقی با کمک روحانیون است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با برنامه ریزی های انجام شده در سال جدید و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها جهش خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی 176 حلقه ایثار و کمربند سبز امنیتی، محرومیت زدایی در بیش از هزار عرصه و قطب بندی یک محصول در هر شهرستان استان از جمله مهم ترین برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری است.