آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون رئیس جمهور: نخستین محصول نانو ایران به کره صادر شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نخستین محصول نانو به کره صادر شد.

کرج - خبرنگار کیهان: سورنا ستاری دیروز در بازدید از سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج اظهار داشت: این اقدام پس از لغو تحریم ها برای کشور میسر شد که به عنوان یکی از پیشرفت های بزرگ در بخش نانو محسوب می شود. در این راستا نیز رتبه ما در جهان در بخش نانو از رتبه جهانی هفت به رتبه جهانی 6 رسیده است که این گامی به سوی موفقیت و پیشرفت محسوب می شود.

وی با تاکید بر فعال کردن بخش خصوصی در زمینه توسعه نانو افزود: یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور توجه بیشتر به بخش پژوهش و تحقیق است لذا حمایت و اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش باید یکی از مهم ترین برنامه ها باشد و دولت باید در این راستا زیرساخت های لازم را نیز فراهم آورد.

وی با اشاره به بخش فضا گفت: 3 پروژه جدید دانشگاهی در بخش ماهواره با همکاری و مشارکت 5 دانشگاه مطرح کشور در سال جاری انجام می شود. وی گفت: باید نگاه جدیدی به موضوع فضا داشت و از شعار دوری کنیم و در این راه نیروی انسانی فوق العاده ای داریم و نباید این بخش را دولتی ببینیم و مرکز فضایی باید به یک مرکز شتابدهی فضایی تبدیل شود. ستاری افزود: هم اکنون در بخش فضا دچار عقب ماندگی هستیم و لازم است این بخش را با تحولات اساسی مواجه سازیم.