آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

ایران در سالروز میلاد امام حسین(ع) غرق شادی و نور شد

حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز ولادت سومین اختر آسمان امامت و ولایت غرق شادی و سرور شد.

سخنرانان در صحن ها و رواق های حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) گوشه هایی از زندگی امام حسین(ع) را برای عاشقان آن خاندان بیان کردند و مداحان و مدیحه سرایان اشعاری را در وصف خامس آل عبا(ع) خواندند.

همچنین جشن میلاد امام حسین(ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

دلدادگان به سید و سالار شهیدان دشت کربلانیز در شب میلاد آن امام همام در حرم احمدبن موسی(ع) حضور یافتند تا میلاد خجسته امام حسین(ع) را جشن بگیرند. هیئت های مذهبی از گوشه و کنار شیراز و استان فارس به حرم شاهچراغ مشرف شدند تا این میلاد خجسته را به برادر امام رضا(ع) تبریک بگویند.

گفتنی است جشن میلاد امام حسین(ع) در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های سراسر کشور برگزار شد.

همزمان با سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جشن های اعیاد شعبانیه در اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه های سراسر کشور شروع شد.

به گزارش خبرگزاری ها، حرم امام رضا(ع) به عنوان کانون معنویت جهان تشیع در شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) میعادگاه زائران و مجاوران از دور و نزدیک بود. زوج های جوان به این بارگاه ملکوتی آمده بودند تا زندگی مشترک خود را در این روز شریف شروع کنند. مجالس سخنرانی و مدیحه سرایی در صحن ها و رواق های حرم رضوی برگزار شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه جشن های باشکوهی در هفت نوبت در بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، میلاد ابوالفضل العباس(ع) و میلاد امام سجاد(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی افزود: مولودی خوانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی گروه های تواشیح و همخوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، سخنرانی کارشناسان مذهبی در تشریح سیره اخلاقی ائمه معصومین(ع)، از جمله برنامه های اعیاد شعبانیه است که در حرم رضوی برگزار می شود.