آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

1000 دستگاه آمبولانس امسال به اورژانس کشور افزوده می شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: یکهزار دستگاه آمبولانس سال گذشته به چرخه خدمات رسانی اورژانس کشور اضافه شده و امسال نیز یک هزار دستگاه دیگر به این چرخه می پیوندد.

امین صابری نیا در نخستین کارگاه تدوین برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت ها در اراک افزود: مجموعه فوریت های پزشکی کشور در گذشته با کمبود آمبولانس مواجه بود که اضافه شدن دوهزار دستگاه این کمبود را جبران کرده و زمینه ارتقای این ناوگان را فراهم می کند.

وی اظهار کرد: همچنین مجوز استخدام سه هزار و 400 نفر امسال گرفته شده که با جذب این تعداد، کمبود نیروی انسانی در این بخش تا حدودی رفع می شود.

وی گفت: 20 پایگاه هوایی نیز در سال جاری به این مجموعه اضافه می شود و با خرید بالگرد آمبولانس هوایی خدمات لجستیکی افزایش و کمک رسانی به حادثه دیدگان مطلوب تر می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: ایران در سطح خاورمیانه از نظر خدمات اورژانس پیش بیمارستانی وضعیت مطلوبی دارد اما در موضوع آمبولانس هوایی نیاز است که ظرفیت ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: 80 درصد از سازه بیمارستان های تهران فرسوده است و از ساخت آنها 40 تا 50 سال گذشته که در صورت بحران تمام تخت های آن پر است و باید با مدیریت صحیح برنامه ریزی جامع صورت گیرد. وی اضافه کرد: در صورت هرگونه زلزله و حوادث غیرقابل پیش بینی باید تدابیری اتخاذ شود که خانواده پرسنل درمانی بیمارستان رفع خطر شده باشند، در غیر این صورت پرسنل برای کمک و امداد به سایر افراد، احساس وظیفه نمی کنند.

صابری نیا افزود: اکنون یک هزار و 800 تخت آی سی یو در کشور فعال است اما به علت مشکلات بهداشتی این تعداد جوابگو نیست و باید برای حل این مشکل سطح بهداشت جامعه ارتقا پیدا کند.